Cairns is een gekkenhuis - Reisverslag uit Cairns, Australië van Maarten Gemert - WaarBenJij.nu Cairns is een gekkenhuis - Reisverslag uit Cairns, Australië van Maarten Gemert - WaarBenJij.nu

Cairns is een gekkenhuis

Door: Maarten

Blijf op de hoogte en volg Maarten

16 September 2007 | Australië, Cairns

Gegroet allemaal. Na een paar dagen in Alice Springs te hebben vertoefd ben ik gisteren naar Cairns overgevlogen om eindelijk de oceaan weer is te zien.
Alice Springs was de rust zelve, volgens mij is het nog kleiner dan Enkhuizen en er wonen bijna alleen maar aboriginals. De aboriginals die er wonen hebben het niet zo op de blanke medemens waardoor je niet echt het gevoel hebt dat je wordt gewaardeerd.
Voor de rest is Alice hartstikke mooi. Omdat de West Macdonnell Ranges zo dichtbij zijn heb je na 10 minuten lopen al het gevoel dat je ergens midden in de bergen zit ver weg van de bewoonde wereld. Ik heb een kleine wandeling gemaakt naar het oude telegraaf station, dat was heel mooi maar het mooiste was de omgeving. Ik heb een klein heuveltje beklommen en van daaruit had ik een prachtig uitzicht over de plaatselijke bebossing en bergen. Er zijn in Alice trouwens allemaal kleine heuveltjes, de "bekendste" daarvan in Anzac Hill. Vanaf hier heb je een goed overzicht over Alice en omgeving.
Ook heb ik in Alice voor het eerst harde arbeid verricht. Voor een mooie 30 dollar per uur heb ik, samen met de plaatselijk klusjesman, in drie dagen een badkamer gesloopt en klaargemaakt om een nieuwe voor in de plaats te zetten. De eerste dag was vooral lekker slopen. Deze dag heb ik ook voor het eerst van mijn leven met een drilboor gewerkt, hoe gaaf is dat. Ook heb ik mijn knokkels aardig naar de verdoemenis geholpen omdat ik tegeltjes van de muur moest tikken en ik daar niet echt heel erg veel handigheid in heb. De tweede en derde dag waren twee dodelijke dagen, ik heb de hele tijd de muur moeten schuren met een of ander loodzwaar apparaat. Ik kreeg een overall aangeboden maar die hield al het stof niet weg van mijn kledij, dus aan het eind van de dag zat ik onder het stof. Ook moest ik samen werken met een of andere gek die om de seconde fuck zei. Ik heb in drie dagen meer fuck gehoord dan in mijn hele leven. Ouwe gek. De klusjesman heeft me aan het einde van de drie dagen rijkelijk beloond met 720 dollar. Dat was het werken wel waard.
Na deze drie dagen hard werken bleek er vrijdag avond het plaatselijk Alice Desert festival van start te gaan. Een kleine parade door de winkelstraat en aboriginal muziek op het plaatselijke grasveld waren hiervan het gevolg. Dit was een mooi afsluiter.
De volgende dag ben ik dus naar Cairns toe gevlogen. Daar kwam ik gelijk in een grote chaos terecht, want in Cairns was het die dag de laatste dag van het Cairns Festival. Wederom een parade alleen was deze veel grootser en langer dan die in Alice. Na deze parade was het tijd voor vuurwerk. Dit vuurwerk was het mooiste vuurwerk wat ik ooit gezien heb. Het begon klein en lieflijk maar naar het einde toe waren er echt grote klappers en volgens mij duurde het ook wel 20 tot 30 minuten. Harddraverijdag is er niks bij.
Nu zit ik hier in Cairns eerst ff tot rust te komen van alle hectiek van gister en het enorme contrast met Alice. Het is in Cairns zes duizend keer meer touristisch dan in Alice, dat is wel ff een cultuurschok. Ook zit ik rond te kijken naar een duikcursus, want nu ik in Cairns ben zit ik dicht bij het Great Barrier Reef en kan ik mijn duikcertificaat halen en tegelijkertijd lekker het Grote Rif bekijken. Ik heb er nu al zin in.

Cheers,
Maarten

  • 18 September 2007 - 21:35

    Marion:

    Maarten, ik heb gesmuld van je verhalen en de foto's.
    Het klinkt avontuurlijk vanuit een ontspannen oog gezien.
    Én dan ook nog eens hard werken.
    Dat gaat mooi weer op aan de duikcursus.
    Ook een goed plan... hoewel, daar zijn wel haaien hoor!!!
    Be aware.
    Veel plezier verder.

  • 19 September 2007 - 18:19

    Breg:

    Even een voetbalbericht: AZ doet het slecht! En een politiek bericht: La Rita Verdonk is uit de fractie gekickt en gaat voor zichzelf beginnen. Je hoort het al: weinig reden voor heimwee! Verder hier morgen het harddraverijvuurwerk dat in het niet zal vallen bij dat in Cairns!

    Groeten van iedereen hier, liefs xx

  • 19 September 2007 - 18:40

    Liesbeth:

    hey Maarten!
    YES! Ik heb je gevonden!! Te gek om je verhalen te lezen! Wat zal jij daar genieten zeg!! Ik ga je zeker volgen, want ik ben erg benieuwd wat je allemaal gaat doen!! Ontzettend veel plezier! Geniet ervan!! (dat doe je al, maar gewoon nog meer!!) en dan komt het helemaal goed!
    Je ziet er goed uit!! houwe zo!!
    Veel liefs!!

  • 21 September 2007 - 10:12

    Margriet:

    Gevonden! Wat een geweldige reis ben jij aan het maken, Maarten! Leuk al die afwisseling, natuur, cultuur, rocks en wijdsheid. Van je ouders horen wij natuurlijk al wat je beleefd, maar om het te lezen is nog leuker. Je bent al een lekker tijdje onderweg en het gaat je zo te zien goed af. Dat jij kangaroes op eet had ik nooit gedacht! Ik vind jou helemaal geen vlees-man, meer van de groenten.( witlofsalade etc) Je past je goed aan dus. Hier gaat alles z'n gangetje. Rik vindt het geweldig in Utrecht, zit daar goed op zijn plek. Ook allemaal spannend, het reizen is te doen, hij is wel op zoek naar een kamer.
    Overmorgen begint hier de herfst, nou maarten, je mist niks, de kachel heb ik aan en de winterjassen hangen klaar. Ga jij maar lekker duiken, we zullen aan je denken, lieve groet en dikke zoen Rik, Martin/Margriet.

  • 21 September 2007 - 12:54

    Del Pierro:

    hee maart, klinkt wederom niet verkeerd. Mooi klussie trouwens wat je hebt verricht!!! respect. hey vuurwerk hier heb ik maar links laten liggen hehe.
    de groente en tot sinas
    genietze xx
    pieter

  • 23 September 2007 - 10:55

    Anne :) (de Wit):

    Hee Maarten!

    Wat een súper vette verhalen!
    En die foto's... wow!!
    Ik raad je trouwens echt aan om je duikcursus te gaan doen! Ik neem aan dat je dan voor je padi gaat? Mn zus en ik hebben onze padi in thailand gehaald!! Een super ervaring die je nooit meer vergeet!! En wat een mazzel dat jij gelijk op de mooiste plek ter wereld kan gaan duiken!! Zeker doen! Heel veel plezier nog daar! Liefsx Anne

  • 23 September 2007 - 20:21

    Jan:

    ik heb alles even doorgelezen en het klinkt echt hartstikke leuk. ik hoop dat het duiken echt super leuk wordt.
    super veel plezier verder.
    groetjes,

    Jan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maarten

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 47763

Voorgaande reizen:

11 Februari 2015 - 02 September 2015

Zuid Afrika

06 Januari 2012 - 15 Augustus 2012

Studeren en reizen

09 Augustus 2007 - 23 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: