Koala's zijn lui - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Maarten Gemert - WaarBenJij.nu Koala's zijn lui - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Maarten Gemert - WaarBenJij.nu

Koala's zijn lui

Door: Maarten

Blijf op de hoogte en volg Maarten

26 Augustus 2007 | Australië, Adelaide

Hallo beste lezers. Hier weer een bericht uit het verre Australie.
Ik ben inmiddels in Adelaide beland en het is hier echt oersaai. Het is geen grote stad, zoals ik eerst dacht, maar het is een groot dorp. En het deel waar ik zit lijkt wel op een groot industrieterrein. Mede hierom, en ook omdat ik mijn tijd toch een beetje nuttig moet besteden, heb ik besloten naar Kangaroo Island te gaan, het op drie na grootste eiland van Australie. Op Kangaroo Island zijn nooit konijnen of vossen gekomen dus hier leven nog alleen originele inheemse diersoorten.
Kangaroo Island was veels te gaaf. Ik heb ongeveer alle mogelijke Australische dieren gezien, zoals daar zijn: koala's, kangoeroes, zeeleeuwen en -honden, possums (kleine etterige beestjes) en little pengiuns. Hoe gaaf is dat.
Ook heb ik gezandboard, dat was supergaaf maar ik heb er nu alleen nog een enorme blauwe kont en spierpijn aan overgeouden. Waar we hebben gezandboard heette de Little Sahara. De naam zegt het al, dit was een kleine sahara met zandduinen die zomaar uit het niets kwam opdoemen tussen alle Eucalyptusbomen.
Verder heb ik veel in ons kleine busje gezeten. Het mag dan wel een eiland zijn maar het is 110 km lang en op sommige plaatsen 55 km breed. Er moesten dus best grote afstanden worden afgelegd. Gelukkig was ik er twee dagen en had ik dus genoeg tijd om alle kusten te bekijken.
In de nacht die ik dus op Kangaroo Island heb doorgebracht heb ik in een zogenaamde swag onder de sterrenhemel geslapen. Een swag is een soort plasticachtig ding met een matrasje erin en een stevige bodem waardoor je hem overal neer kunt leggen zonder nat te worden van de dauw. Ik heb heerlijk geslapen (met twee dekbedden) alleen was het wel een beetje koud op mijn hoofd toen ik midden in de nacht naar de sterren boven met ging kijken. Wel mooi trouwens. In de ochtend werd ik gewekt door het gebrul van een koalabeer.
Vervolgens zijn we die dag naar de Remarkable Rocks gegaan aan de zuidkust van het eiland. Deze rocks waren echt supercool, het was een blok gestold lava dat omhoog is gekomen door andere rotslagen en nu, door erosie, hebben de rotsen allemaal opmerkelijke vormen gekregen. Echt supertof. Daarna zijn we naar het noorden van het eiland gereden, de noordkust was heel anders dan de west- en zuidkust. Het was allemaal lieflijk en groen terwijl de zuidkust allemaal kleine verdorde bosjes/struiken heeft. Dit komt omdat de wind (bijna) altijd uit het zuiden/westen komt. De bosjes dienen als windremmers voor de rest van het eiland maar ze kunnen dus niet groot groeien. Machtig mooi.
Vervolgens zijn we teruggegaan naar het "vaste land" met onze eigen charter boot (een visserbootje) om, als we ze toevalling tegen zouden komen, te kunnen stoppen voor de dolfijnen. Helaas zijn we deze niet tegengekomen, wel hebben we een prachtige zonsondergang gezien.
Nu zit ik weer in Adelaide en ben ik aan het bijkomen van deze twee intensieve dagen, want morgen ga ik alweer met mijn tiendaagse tour naar Alice Springs. Lekker door de outback cruisen. Ik heb er zin in. Voorlopig zullen jullie dus niks van mij horen. Daarna des te meer.

Cheers,
Maarten

PS. Ik kan hier in dit stomme gat geen foto's op de computer zetten van mijn trip naar Kangaroo Island, die hebben jullie nog van me tegoed.

  • 26 Augustus 2007 - 14:01

    Marja En Henk:

    Hoi Maarten,

    We hebben je wel gemist in onze vakantie maar zo te lezen en te zien heb jij het te druk om ons te missen. Mooie foto's! Geniet van alle mooie dingen in Australie en hou ons op de hoogte van je avonturen.heel veel groeten van H&M oftewel Kokkie en Leeg Vakje

  • 26 Augustus 2007 - 18:30

    Signor Luigi:

    Heay Ausie,

    Ik ben net terug van een vakantie in spanje en ben vrijwel meteen op zoek gegaan naar je site. Eigenlijk in de hoop dat de site al weer van internet gegooit zou zijn...omdat je wel weer in Nederland zou zijn uit heimwee naar de souffe. Maar nee. Je bent juist goed aan gekomen en vermaakt je prima wat ik stiekem wel jammer vind.

    Nee tegek man, cool dat je allemaal toffe dingen doet en vette dieren ontmoet.
    Je leest dit pas al je weer terug bent maar voor nu heel veel plezier en succes daar in die outback. Doe die possums de groeten.

    Lasso master.

    ps. Als je daar nog Dingos tegen komt kan je misschien nog wel ff een potje Pechien doen...weetje nog?

  • 28 Augustus 2007 - 10:44

    Margriet:

    Maart het ziet er echt heel gaaf uit!
    Kun je al je kleren goed wassen?
    x

  • 04 September 2007 - 19:57

    Quirien:

    Hoi Maarten,

    wat fantastisch om te lezen wat je aan de andere kant beleeft. Blijf vooral schrijven!

    Veel groeten, Quirien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maarten

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 47762

Voorgaande reizen:

11 Februari 2015 - 02 September 2015

Zuid Afrika

06 Januari 2012 - 15 Augustus 2012

Studeren en reizen

09 Augustus 2007 - 23 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: