Kangoeroes zijn cool - Reisverslag uit Sydney, Australië van Maarten Gemert - WaarBenJij.nu Kangoeroes zijn cool - Reisverslag uit Sydney, Australië van Maarten Gemert - WaarBenJij.nu

Kangoeroes zijn cool

Door: Maarten

Blijf op de hoogte en volg Maarten

18 Augustus 2007 | Australië, Sydney

Na een week in Sydney te hebben vertoefd zal ik jullie maar is gaan vertellen wat ik allemaal heb gedaan.
Ten eerste heb ik tijdens de roof-top barbecue een heerlijke kangoeroe mogen verorberen. Hij was verukkulluk.
De volgende dag zijn we naar het Sydney Opera House gegaan en heb ik een paar prachtige plaatjes kunnen schieten. De rest van de dag hebben we op het strand gelegen na daar met een haventocht naar toe te zijn gegaan. Ik heb ook even gezwommen maar het water was bar koud.
De dag daarna was in de ochtend vrij saai want ik moest van alles regelen maar daarna ben ik over de Harbour Bridge gelopen en Sydney vanaf een andere kant gezien. 's Avonds heb ik een hapje gegeten in China Town.
Dinsdag gingen we Sydney even uit, op bezoek bij de Blue Mountains. Aldaar heb ik mijn eerste levende kangoeroes gezien! YES! Dit waren echter nog de kleintjes, de grotere leven alleen in de outback. Dit komt goed uit want volgende week ga ik de outback in. Ik moet nu eerst nog mijn vlucht en hostel boeken maar als ik eenmaal in Adelaide ben zal ik een tiendaagse tocht met jeeps via een echte Aboriginal gemeenschap, Uluru en nog veel meer richting Alice Springs maken. Eindelijk het echte Australie.
Maar eerst ben ik nog in Sydney en daar zit ik nog wel een paar dagen. Dus ga ik vanavond maar weer barbecuen, alleen is het dit keer ergens anders, niet op het dak geloof ik. Dat kan ook helemaal niet want het is hier inmiddels bar koud, er zijn alleen maar wolken en de temperatuur komt dus niet boven de 19 graden.
Dat was het wel zo'n beetje. Tot de volgende keer maar weer.

Maarten

PS. Op veler verzoek heb ik eindelijk wat foto's geplaatst, ik hoop dat jullie ze mooi vinden.

  • 18 Augustus 2007 - 13:52

    Marieke:

    Wat had ik graag bij dat lege plekje willen staan! :( Het lijkt me inderdaad nog heel wat geregel, maar je krijgt er een hoop voor terug! Ziet er mooi uit!

    Liefs, kus, Marieke..

  • 19 Augustus 2007 - 10:35

    Anne :):

    Hee Maarten :)

    Leuke verhalen!
    Je bent lekker druk bezig! Goedzo!

    Maare.. dat van die kangoeroes vind ik dik zielig! :| Er eerst een opeten en dan zeggen dat je levende kangoeroes hebt gezien: Yes!! Oh oh oh.. dat kan toch niet?! Haha :p

    Veel plezier nog!
    xx Anne


  • 19 Augustus 2007 - 18:26

    Maria:

    He mooie gave foto van de opera, thxs. Jij een kangoeroe, Django een cavia.
    Opa en Oma waren hier, heb ze meegnomen naar de film (The Queen), ze vonden t leuk. En we zagen Judith een tenniswedstrijd winnen
    Pas op voor de alligators in de outback, niet aan de rand van kreekjes gaan staan
    Henb ik s een doodenge documentaire over gezien.

  • 19 Augustus 2007 - 19:33

    Breg En Henk:

    Ja, op een dieet van gebarbecued kangoeroevlees ga je de outback wel overleven. Leuke fotoos, goed toestel dus!

    Chinees spreekwoord zegt: een foto zeggen meer dan 1000 woorden.

    Liefs en plezier van B & H

  • 22 Augustus 2007 - 21:17

    Judith:

    hoi Maarten, hier een berichtje uit het zonnige Statia. Ons orkaantje Dean stelde niets voor, maar categorie 4 ( later 5) is iets anders dan 8. Leuke verhalen, en kangeroe is inderdaad erg lekker. Geniet er van en ehh we blijven je volgen. Groetjes Judith Fijma

  • 23 Augustus 2007 - 07:41

    Gees:


    leuk om je zo te kunnen volgen mooie fotos groetjes gees

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maarten

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 47760

Voorgaande reizen:

11 Februari 2015 - 02 September 2015

Zuid Afrika

06 Januari 2012 - 15 Augustus 2012

Studeren en reizen

09 Augustus 2007 - 23 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: