Chinezen zijn gek - Reisverslag uit Sydney, Australië van Maarten Gemert - WaarBenJij.nu Chinezen zijn gek - Reisverslag uit Sydney, Australië van Maarten Gemert - WaarBenJij.nu

Chinezen zijn gek

Door: Maarten

Blijf op de hoogte en volg Maarten

11 Augustus 2007 | Australië, Sydney

Inmiddels ben ik in Sydney beland maar dit ging niet zonder slag of stoot. Eerst moest het plaatsje Honk Kong bedwongen worden.
Hong Kong, de stad der steden, het New York van het Oosten. Allemaal heel leuk en aardig ware het niet dat er op de dag dat ik in Hong Kong was er non-stop regen viel en er op het einde van de dag een typhoon van de categorie 8 (de hoogste, zeggen kenners) bezig was huis te houden in de stad der steden.
Door alle denderende regenbuien liep elke chinees met een paraplu en omdat chinezen niet de allergrootste zijn moest ik om de haverklap duiken voor mijn leven om geen paraplu in mijn ogen te krijgen.
Gelukkig waren er ook nog leuke dingen die ik heb meegemaakt. Ik ben met een soort pondje van de plek waar wij zaten naar het "eiland" Hong Kong centrum gegaan. Dit was heel mooi en ook zat het weer eventjes mee dus het kon niet stuk. Ik heb me kostelijk vermaakt en een lekker hapje gegeten bij de lokale McDonald's. Hierna was ik gebroken en heb ik een uiltje kunnen knappen voor een half uur waaruit ik bruut gewaakt werd door een van mijn mede reizigers. Vervolgens hadden we een toer geboekt door Hong Kong, helaas werd deze gestopt door de eerder genoemde typhoon (nummer 8 dames en heren!!) afgebroken. Door deze typhoon sloeg ook de stress in bij onze gastheer (nummer 8, zo sterk hebben we ze hier in tijden niet gehad), maar vooral zijn vrouw, van de dag en moesten we om 18.30 al met de bus naar het vliegveld terwijl we pas om 23.55 weg zouden vliegen.
Na lang wachten en een lekkere pot noedels konden we vliegen. In een veels te cool gek gaaf vliegtuig en zit ik nu in Sydney.
In Sydney is het nu winter, de bomen hebben geen bladeren en het is 23 graden. Een goede winter al zeg ik het zelf. Ik heb net een Australische telefoon gekocht en ik ga er nu weer vandoor voor een heerlijke roof-top barbecue.

Groeten, Maarten

PS. foto's komen nog maar dat lukte nu even niet.

  • 13 Augustus 2007 - 08:45

    Noortje:

    Nou Maart dat klinkt niet best categorie 8!! Je hebt wel gelijk al wat meegemaakt zeg. Maare is dat normaal 23 graden in de winter? Het is hier nog kouder :P

    X Noortje

  • 14 Augustus 2007 - 12:32

    Maria:

    ha die Maarten even een proef antwoordje nadat ik je bij mijn favorieten heb gezet.
    Categorie 8 typhoon lijkt me wel heftig! heb je er nog iets van gezien? is het oog over jullie gekomen?
    Ik dacht dat ze in Australie bomen hadden die altijd groen bleven ipv onze deciduous (bladverliezende) bomen.
    Doe je het operagebouw van mij de groeten?
    Hier alles zijn gangetje, ik heb goisteravond voor het eerst meegedaan aan de racketavond van de tennisclub, heel leuk, maar ben nu zo stijf als een houtje. Django is op behendigheidsles springt hindernissen van 10 cm hoog en leert over de wip, de kattenloop en de schutting te gaan.
    CU!

  • 15 Augustus 2007 - 09:36

    Sanne:

    Gelukkig heb je je haar nog

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maarten

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 47762

Voorgaande reizen:

11 Februari 2015 - 02 September 2015

Zuid Afrika

06 Januari 2012 - 15 Augustus 2012

Studeren en reizen

09 Augustus 2007 - 23 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: