Cairns is relaxed - Reisverslag uit Cairns, Australië van Maarten Gemert - WaarBenJij.nu Cairns is relaxed - Reisverslag uit Cairns, Australië van Maarten Gemert - WaarBenJij.nu

Cairns is relaxed

Door: Maarten

Blijf op de hoogte en volg Maarten

12 Oktober 2007 | Australië, Cairns

Gegroet trouw leesvolk! Na een tijd van stilte is het dan nu weer tijd voor een berichtje uit Australie. Ik ben nog steeds in Cairns maar niet zonder reden, want afgelopen weken heb ik heel wat gedaan en bezocht.
Eerst ben ik naar Cape Tribulation gegaan, het paradijs op aarde. Zelden (nooit) heb ik zulke mooie stranden gezien en het regenwoud is echt prachtig. Uiteindelijk ben ik hier toch maar met een toertje heen gegaan. Maar geen gewoon toertje. Het was een driedaagse toer waarvan ik alleen de eerste ochtend en de laatste middag in een bus de echte toerist heb uitgehangen, gelukkig. De rest van de dagen mocht ik lekker zelf invullen terwijl ik in een hostel in Cape Trib zat. Dit hostel is gesitueerd in het midden van het regenwoud en enkel 5 minuutjes lopen van het strand. Supertof. De ochtend van mijn vertrek hebben we een krokodillentoer gedaan, dit klinkt heel spannend en alles maar het stelde echt geen reet voor. Een beetje over een riviertje cruisen op zoek naar krokodillen. Uiteindelijk zagen we er een van wel 20(!) cm lang. Nou dat was me wat zeg. Later zagen we nog wel een grote maar die liet alleen zijn ogen zien, pindakaas. Na deze rivier te hebben overgestoken waren we plots in het regenwoud beland en terwijl we onze weg vervolgde werd alles met de seconde mooier. Ergens halverwege zijn we toen gestopt om een boardwalk door het regenwoud te doen. Super mooie dingen gezien. Na deze boardwalk was het tijd voor de drop off bij mijn hostel in de jungle. Best een redelijk hostel, alleen niet zo schoon. Na een veels te dure lunch te hebben aangeschaft en mijn spulletjes op orde te hebben gebracht heb ik mezelf naar het strand verplaatst om op zoek te gaan naar Cape Trib. Ik kwam, ik zag en ik vond. Lekker over het strand wandelen richting Cape Trib om vervolgens op de Cape te klimmen en daarna door te lopen naar de opvolgende stranden. Daarna ben ik maar door blijven lopen over het strand tot ik bij een stel rotsen kwam en niet meer verder kon. Tijd om om te keren en terug te gaan naar het hostel. Al met al heeft deze wandeling me 3,5 uur gekost.
Het was nu dus wel tijd voor avond eten. Deze avond ben ik vroeg naar bed gegaan, want de volgende dag stond er een zware wandeling op het program.
Deze zware wandeling was de beklimming van Mt. Sorrow. Een 650 meter hoge berg/heuvel die je een prachtig uitzicht geeft over de omgeving. Volgens alle borden en informatie zou deze wandeling 7 uur duren, heen en terug. Er zaten enkele zeer steile stukken in de beklimming en dit alles vond plaats in een dichtbegroeid regenwoud. Niks uitzicht dus, gewoon alleen maar bomen. Mooie bomen, dat wel. Na 2,5 uur was ik op de top aanbeland en heb ik een lunchpauze ingelast terwijl ik van het uitzicht aan het genieten was. Op de top heb ik twee Oostenrijkse jongens ontmoet waar ik na mijn lunchpauze de berg mee heb afgedaald. Eenmaal beneden hebben deze jongens mij een lift naar mijn hostel aangeboden en zo was ik dus weer snel terug. Omdat ik nu uitgeput was heb ik mezelf op het strand neergeplant en heb ik daar even heerlijk genoten van mijn welverdiende rust. 's Avonds, na het avond eten, heb ik in de bar vertoefd en toen die aan sluitingstijd toe was zijn we naar het strand gegaan om daar bij het kampvuur te gaan zitten.
De volgende dag heb ik de hele ochtend op het strand doorgebracht en moest ik in de middag helaas weer vertrekken, terug naar Cairns. Maarrr, omdat ik met een toertje was waren er op de weg terug nog wat mooie dingen te bezichtigen. Zoals de Mossman Gorge, een Gorge waar we lekker in konden zwemmen voor een verfissende duik. Ook hebben we nog een ander strand bezoch wat wederoom heel mooi was en we zijn naar het lokale ijsjesverkoopvrouwtje gegaan om een heerlijk ijsje te verorberen. Na al dit geweld zijn we naar Port Douglas gegaan, een klein stadje aan het strand. Dit was niet heel bijzonder maar het is toch wel leuk dat ik het gezien heb. Toen gingen we terug naar Cairns en was dit avontuur weer ten einde.
Ja, en wat had ik nu nog te doen in Cairns? Niet veel zul je misschien denken en dat heb je dan goed gedacht. Dus ben ik naar de duikschool gegaan waar ik mijn certificaat heb gehaald en heb ik me aangemeld als vrijwillig hostie. Dat betekent heel veel afwas doen en bedden opmaken en badkamers schoonmaken. Natuurlijk kreeg ik hier wat voor terug, vier duiken per dag wel te verstaan en ook nog is gratis eten en accomodatie. Een prima manier om geld uit te sparen en lekker te duiken. Na me hiervoor te hebben aangemeld was ik lekker door de stad en het lopen en drie keer raden wie ik tegenkom... Derk! of all people. Voor de mensen die Derk niet kennen, ik heb met Derk op school gezeten in Enkhuizen. Dat was wel even schrikken.
Maar goed, terug naar het duiken. Op de boot heb ik voor 5 dagen en 4 nachten gewerkt en het was fantastisch. Ik heb voor het eerst in mijn leven WC's schoongemaakt, dat was natuurlijk niet fanatastisch maar toch een hele belevenis. In totaal heb ik 15 duiken gedaan in vijf dagen. Dat was niet het maximum maar dat komt omdat ik me een ochtend verslapen had en daardoor de ochtend duik miste. Wel heb ik weer elke avond een nachtduik gedaan en heel veel haaien mogen aanschouwen, ze kwamen dit keer wel heel dichtbij :). Ook heb ik een grote rog gezien, een gigantische vis (2 meter) en allerlei andere prachtige beesten. Omdat ik hostie was kreeg ik op een of andere manier meer lucht in mijn tank waardoor ik steeds langer onder water kon blijven. Ik heb het een keer weten te rekken tot 51 minuten. Dat was een van mijn beste duiken.
De vijf dagen op de boot zijn voorbij gevlogen en nu zit ik weer in Cairns. Binnenkort ga ik dit oord eindelijk maar weer is verlaten om mijn reis langs te oostkust te starten. Ik ben nu nog op zoek naar een lift maar ik ga hier uiterlijk maandag weg, richting Mission beach en daarna Townsville. Ik heb er nu al zin in.

Cheers,
Maarten

PS. Foto's komen later maar ik ben nu mijn camera vergeten.

  • 12 Oktober 2007 - 06:19

    Breg En Henk:

    Zopas spraken we elkaar nog telefonisch en nu zijn we door log helemaal bijgepraat. Vind het wel een gebrek aan mijn opvoeding dat je nog NOOIT een wc hebt schoongemaakt. Maar goed, beter laat dan nooit. Doe maar lief tegen de haaien, dan doen ze hopelijk lief terug.
    Mooi verhaal weer, we verlangen naar de fotoos en zullen nieuwe fotoruimte bestellen,
    take care, liefs,

  • 12 Oktober 2007 - 19:10

    Loekdepoek:

    Master!!!
    Ja tegek man dat je toch nog iets nuttigs doet daar aan de andere kant van de wereld...Wc's boenen. Ik dacht dat je dat die ene keer al in cayen (jongerencentrum weet je nog ;-P)al had gedaan. Maar nee dat was niet met Ajax maar met ...eh...laat maar.
    Tegek dat je Derk nog bent tegen gekomen. Hoe is het ook mogelijk.
    Ik ben zeer benieuwt naar je nieuwe foto's want ik vind je avonturen al weer tof klinken. En eh maak ook een foto van jou als kikvorsman. Dat lijkt me gaaf.
    Zijn er trouwens wel vrouwen in Australië? Ik hoor je er niet zo over, ik zie geen foto’s en je laat niks merken. Je zit daar zo vaak op het strand en aan de pint ik kan me niet voorstellen dat er niks is?
    (dit onderwerp mag ook via privé mail besproken worden)

    Maar goed, knal on diepzee matroos

    Later,

    Lok.

  • 15 Oktober 2007 - 12:40

    Koen:

    O o o Wat een verhalen. Klinkt? en ziet er echt heel vet uit! Al had ik niet verwacht dat een 650 meter hoge heuvel je zo uit zou putten ;D Ik ben meer van je gewend! Schrijf en fotografeer alsjeblieft zo veel als je kunt want het is elke keer weer genieten geblazen. So long Xx Koen

  • 19 Oktober 2007 - 12:00

    Maria:

    Wat een mooie foto's vooral dat uitzicht van Cape Crib en Mt Sorrow. Wil je voortaan om kleine krokodillen en hagedissen een kringetje zetten? Ik zie ze echt niet.

  • 21 Oktober 2007 - 10:02

    Noortje:

    Hey Maart,

    Echt super leuk om al je verhalen te lezen en foto's te zien! Het lijkt me geweldig wat je allemaal meemaakt. En wel heeeel toevallig dat je Derk hebt gezien!!
    Vet dat je door te werken gratis mag duiken, maare dat duiken tussen de haaien lijkt me wel een beetje eng..! :P

    XxX Noortje

  • 24 Oktober 2007 - 03:19

    Anne:

    gast,:P hebbe ze geen kapper daar:P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maarten

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 47746

Voorgaande reizen:

11 Februari 2015 - 02 September 2015

Zuid Afrika

06 Januari 2012 - 15 Augustus 2012

Studeren en reizen

09 Augustus 2007 - 23 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: